Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (MEd)
Κοινό Πρόγραμμα με το Πανεπιστήμιο Πατρών
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ.
Διάρκεια Σπουδών
4 εξάμηνα
Μέθοδος Φοίτησης
Τίτλος Σπουδών
Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Κόστος
5.500€
Γλώσσα Διδασκαλίας
Ελάχιστες Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS)
120
Περιγραφή
Περιγραφή Προγράμματος
Το πρόγραμμα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στοχεύει στην απόκτηση γνώσεων στον τομέα της εξειδίκευσης του προγράμματος διά της
- παρακολούθησης σχετικών παιδαγωγικών μαθημάτων και
- μελέτης σχετικής βιβλιογραφίας.
Επιπλέον, το πρόγραμμα στοχεύει στην καλλιέργεια ερευνητικών δεξιοτήτων μέσα από
- την παρακολούθηση ειδικών μαθημάτων ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας,
- την ανάληψη ερευνών μικρής κλίμακας στο πλαίσιο των διαφόρων μαθημάτων ή/και την εκπόνηση Μεταπτυχιακής Διατριβής, και
- την πρακτική άσκηση των φοιτητών.
Η πρακτική άσκηση υλοποιείται στην Ελλάδα κατά τόπους και υπερκαλύπτει όλες ανεξαιρέτως τις πρόνοιες της εισήγησης του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής η οποία ορίζει τα κριτήρια για τη χορήγηση συνάφειας των μεταπτυχιακών τίτλων με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ).
Ειδικότερα, το Μεταπτυχιακό προσφέρεται από Παιδαγωγικό Τμήμα (1η προϋπόθεση), έχει ελάχιστο χρόνο σπουδών πλήρους φοίτησης 4 εξάμηνα, 120 πιστωτικές μονάδες (ζητούνται από το ΙΕΠ τουλάχιστον 3 εξάμηνα και 90 ECTS) και συμπεριλαμβάνει πρακτική άσκηση σε δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης 30 πιστωτικών μονάδων ECTS (ζητούνται από το ΙΕΠ τουλάχιστον 20 ECTS) (2η προϋπόθεση). Είναι σημαντικό να αναφερθεί πως η πρακτική άσκηση θα πραγματοποιείται στην Ελλάδα.
Η πρακτική άσκηση υλοποιείται σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης καθώς και σε σχολικές μονάδες γενικής αγωγής όπου φοιτούν μαθητές με αναπηρίες ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Βεβαιώνεται από επόπτη καθηγητή και τον υπεύθυνο της σχολικής μονάδας, συνοδεύεται από παρουσιολόγιο και περιλαμβάνει παρατήρηση, σχεδιασμό μαθημάτων και εποπτευόμενη αυτόνομη διδασκαλία (3η προϋπόθεση).
Τέλος, το 85% από τις απαιτούμενες πιστωτικές μονάδες ECTS του Προγράμματος Σπουδών είναι σχετικές με τις κατηγορίες αναπηριών ή ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών όπως αυτές ορίζονται στο νόμο 3699/2008 (ο νόμος κάνει λόγο για το 66%) (4η προϋπόθεση).
Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα της πρακτικής άσκησης περιλαμβάνει:
- Το «Εισαγωγικό Ενημερωτικό Σεμινάριο της Πρακτικής Άσκησης», το οποίο πραγματοποιείται σε κάθε Περιφέρεια της χώρας, κατά την έναρξη του χειμερινού και εαρινού εξαμήνου, για τους φοιτητές της αντίστοιχης Περιφέρειας οι οποίοι αρχίζουν την πρακτική τους άσκηση κατά το αντίστοιχο εξάμηνο.
- Την υλοποίηση της πρακτικής άσκησης (διάρκειας 200 ωρών) σε σχολική μονάδα ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ή/και σχολική μονάδα γενικής αγωγής όπου φοιτούν μαθητές με αναπηρίες ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Κατά την υλοποίηση της πρακτικής άσκησης ο κάθε φοιτητής ασκείται στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες (α) «Παρατήρηση» (50 ώρες), (β) «Σχεδιασμό μαθημάτων ή εκπαιδευτικών παρεμβάσεων» (30 ώρες), (γ) Συμμετοχή στη διδασκαλία» (40 ώρες) και (δ) «Εποπτευόμενη αυτόνομη διδασκαλία ή εκπαιδευτική παρέμβαση» (80 ώρες).
- Τη συμμετοχή, κατά τη διάρκεια υλοποίησης της πρακτικής άσκησης, στα «Ομαδικά Σεμινάρια με τηλεδιάσκεψη».
- Τη συγγραφή και υποβολή εργασίας με τίτλο «Φάκελος (Portfolio) της Πρακτικής Άσκησης»
Κατά την υλοποίηση της πρακτικής τους άσκησης οι φοιτητές ενεργούν πάντα σύμφωνα με όσα προβλέπονται λεπτομερώς στον «Οδηγό Πρακτικής Άσκησης», όπως εγκρίνεται από τα αρμόδια όργανα, με βάση τις οδηγίες του Προσωπικού Συμβούλου Πρακτικής Άσκησης (στελεχών του Προγράμματος με ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση), των Ακαδημαϊκών Συμβούλων (Καθηγητών, Λεκτόρων και ΕΔΙΠ με διδακτορική διατριβή του ΤΕΕΑΠΗ) και με την εποπτεία και καθοδήγηση του Επόπτη Καθηγητή-Συντονιστή της Πρακτικής Άσκησης.
Προοπτικές Σταδιοδρομίας
Οι απόφοιτοι του προγράμματος Ειδικής Εκπαίδευσης διαθέτουν ένα ευρύ φάσμα ικανοτήτων, καθώς επίσης και γνώση αποτελεσματικών διδακτικών πρακτικών.
Με την ολοκλήρωση των σπουδών τους εργάζονται σε δημοτικά σχολεία, ειδικά σχολεία ή μονάδες και ως βοηθοί δασκάλων/συνοδοί παιδιών.
Πρόσβαση σε Περαιτέρω Σπουδές
Οι απόφοιτοι του προγράμματος μπορούν να γίνουν δεκτοί σε σπουδές τρίτου κύκλου (Διδακτορικές Σπουδές)
Εισδοχή
Διαδικασία Αίτησης
Για να ξεκινήσει η διαδικασία αξιολόγησης της αίτησής σας, θα χρειαστεί να υποβάλετε τα ακόλουθα έγγραφα:
- Αίτηση Εισδοχής: Όλα τα πεδία πρέπει να συμπληρωθούν, συμπεριλαμβανομένου και του πεδίου 9 με τα στοιχεία των δύο συστάσεων.
- Βιογραφικό Σημείωμα (CV).
- Επικυρωμένο Αντίγραφο Πτυχίου: Προπτυχιακός τίτλος σπουδών στον τομέα της Εκπαίδευσης που να δίνει τη δυνατότητα στον/η φοιτητή/τρια να πραγματοποιήσει πρακτική άσκηση σε δομές της Ειδικής Εκπαίδευσης στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας. Ο τίτλος πρέπει να συμπεριλαμβάνει ημερομηνία ορκωμοσίας και τελικό βαθμό πτυχίου.
- Επικυρωμένο Αντίγραφο Αναλυτικής Βαθμολογίας: Η Αναλυτική Βαθμολογία πρέπει να είναι η τελική, η οποία εκδόθηκε μετά την έκδοση του τίτλου σπουδών και συμπεριλαμβάνει ημερομηνία ορκωμοσίας και τελικό βαθμό πτυχίου.
- Αναγνώριση από ΔΟΑΤΑΠ σε περίπτωση που ο προπτυχιακός τίτλος είναι από μη Ελληνικό Πανεπιστήμιο.
- Αντίγραφο Πολιτικής Ταυτότητας.
- Έκθεση Προσωπικών Στόχων και Ερευνητικών Ενδιαφερόντων (περίπου 2 σελίδες): Μία επιστολή στην οποία θα αναφέρονται οι επιμέρους ικανότητες και δυνατότητες του/της υποψηφίου/ας, το βιογραφικό του/της, καθώς επίσης οι προσδοκίες του/της από το πρόγραμμα και ο τρόπος με τον οποίο θα τον/τη βοηθήσει στην προσωπική ανέλιξη και στην ανάπτυξη της καριέρας του.
Αξιολόγηση
Η αξιολόγηση του μαθήματος αποτελείται από την τελική εξέταση η οποία έχει βάρος τουλάχιστον 60% και συνεχή αξιολόγηση. Η συνεχής αξιολόγηση μπορεί να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων δραστηριότητες στην πλατφόρμα, διαλέξεις, μελέτες, εργασίες, τηλεδιασκέψεις και θετική συμμετοχή στο μάθημα.
Η βαθμολογία υπολογίζεται βάσει του βάρους της τελικής εξέτασης, της συνεχούς αξιολόγησης και της πραγματικής αριθμητικής βαθμολογίας που λήφθηκε σε αυτές τις δύο αξιολογήσεις. Με βάση την βαθμολογία των μαθημάτων υπολογίζεται ο μέσος βαθμός του εξάμηνου (GPA) ενός φοιτητή καθώς και ο γενικός μέσος όρος (CPA).
Αποφοίτηση
Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει 120 ECTS καθώς και όλες τις απαιτήσεις του προγράμματος.
Ο ελάχιστος απαιτούμενος γενικός βαθμός (CPA) είναι 5.0.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι φοιτητές αναμένεται να είναι ικανοί:
- Να εμβαθύνουν στη βασική βιβλιογραφία της Ειδικής Αγωγής.
- Να κατανοήσουν βασικές έννοιες, αρχές και μοντέλα της Ειδικής Αγωγής και να μεταφέρουν αυτή τη γνώση στο σχολικό συγκείμενο.
- Να εξετάσουν κριτικά αποτελέσματα ερευνών στην Ειδική Αγωγή και τις προεκτάσεις τους στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η σχολική μονάδα και το εκπαιδευτικό σύστημα.
- Να επισημάνουν προβλήματα στο επίπεδο της σχολικής μονάδας και του συστήματος και να προγραμματίσουν έρευνα για την αντιμετώπισή τους.
- Να αναλύουν κριτικά εκπαιδευτικά προβλήματα εξετάζοντας τις κοινωνιολογικές, ψυχολογικές και φιλοσοφικές διαστάσεις τους και να σχεδιάσουν δράση για την αντιμετώπισή τους.
Δομή Προγράμματος
Course Code | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUG-510 | Εκπαιδευτική Έρευνα | 10 |
EDUG-511 | Ποιοτική Έρευνα στην Εκπαίδευση | 10 |
EDUG-512 | Ποσοτική Έρευνα στην Εκπαίδευση | 10 |
EDUG-610 | Μέτρηση και Αξιολόγηση στην Ειδική Εκπαίδευση | 10 |
Course Code | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUG-500 | Θεωρία και Φιλοσοφία της Εκπαίδευσης | 10 |
EDUG-501 | Εκπαιδευτική Ψυχολογία | 10 |
EDUG-502 | Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης | 10 |
EDUG-504 | Συγκριτική Παιδαγωγική και Παγκοσμιοποίηση | 10 |
EDUG-505 | Θεωρία και Πρακτική της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης | 10 |
Course Code | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUG-521 | Ειδική Εκπαίδευση: Έρευνες και Σύγχρονες Τάσεις | 10 |
EDUG-523 | Ψυχομετρικές Μέθοδοι στην Ειδική Εκπαίδευση | 10 |
EDUG-621 | Παιδαγωγική της Συμπερίληψης | 10 |
Course Code | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUG-525 | Δυσκολίες Μάθησης: Θεωρητικές Προσεγγίσεις, Έρευνα και Εκπαιδευτικές Πρακτικές | 10 |
EDUG-526 | Διδασκαλία Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες στο Συνηθισμένο Σχολείο | 10 |
EDUG-527 | Παθολογία της Γλώσσας στην Ειδική Εκπαίδευση | 10 |
EDUG-528 | Ψυχολογία Παιδιών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες | 10 |
EDUG-529 | Νοητική Υστέρηση – Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος | 10 |
EDUG-552 | Εφαρμογές της Τεχνολογίας στην Ειδική Εκπαίδευση | 10 |
EDUG-622 | Η Αναπηρία στην Εκπαίδευση | 10 |
EDUG-623 | Ψυχοπαθολογία του Παιδιού | 10 |
EDUG-624 | Δυσλεξία: Έρευνες και Νεότερες Τάσεις | 10 |
EDUG-626 | Στρατηγικές Διαχείρισης Συναισθηματικών και Συμπεριφορικών Προβλημάτων | 10 |
EDUG-627 | Αισθητηριακές Διαταραχές | 10 |
EDUG-628 | Φυσικές Διαταραχές: Εγκεφαλική Παράλυση και Κινητικά Προβλήματα | 10 |
EDUG-697 | Εξατομικευμένη Μελέτη | 10 |
Course Code | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUG-698 | Πρακτική Άσκηση | 30 |
Course Code | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUG-699 | Μεταπτυχιακή Εργασία | 20 |
Course Code | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUG-400 | Εισαγωγή στις Επιστήμες Αγωγής | 0 |
Μαθήματα ανά εξάμηνο
Semester 1
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUG-510 | Εκπαιδευτική Έρευνα | 10 |
EDUG-521 | Ειδική Εκπαίδευση: Έρευνες και Σύγχρονες Τάσεις | 10 |
EDUG-529 | Νοητική Υστέρηση – Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος | 10 |
Semester 2
Semester 3
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUG-501 | Εκπαιδευτική Ψυχολογία | 10 |
EDUG-621 | Παιδαγωγική της Συμπερίληψης | 10 |
EDUG-622 | Η Αναπηρία στην Εκπαίδευση | 10 |
Semester 4
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUG-698 | Πρακτική Άσκηση | 30 |
ΚΥΠΡΟΣ
"*" indicates required fields
Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας.
Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας (UNIC), με περισσότερους από 14,000 φοιτητές από 100 χώρες του κόσμου, αποτελεί το μεγαλύτερο πανεπιστήμιο της Κύπρου.