ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΗ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ

Σκοπός του προγράμματος είναι να προσφέρει τις γνώσεις που θα βοηθήσουν αποφασιστικά τους επιμορφούμενους να αποσαφηνίσουν βασικές αρχές και αξίες των επιστημών της εκπαίδευσης, όπως: θέματα διαχείρισης σχολικής τάξης μέσω της διαφοροποιημένης μάθησης, θέματα σχολικής ψυχολογίας, ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ενηλίκων, προβληματικές συμπεριφορές παιδιών και εφήβων, αλλά και ζητήματα διαχείρισης της ετερότητας και των συγκρούσεων που μπορεί να προκύψουν στα διάφορα πλαίσια της εκπαίδευσης.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Διάρκεια Προγράμματος

400 ώρες

Μέθοδος Παρακολούθησης

Ασύγχρονη τηλεκατάρτιση

Οδηγός Προγράμματος

Δείτε τον οδηγό σπουδών εδώ

Δίδακτρα

190€

Πιστοποίηση

ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ

Αναγνώριση

ΝΑΙ
μέσω Μονάδων ECVET

Μοριοδότηση

ΜΕΓΙΣΤΗ
σύμφωνα με την εκάστοτε προκήρυξη

ΕΝΑΡΞΗ ΕΠΟΜΕΝΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

30 Σεπτεμβρίου 2021
30 Σεπτεμβρίου 2021

10 Οκτωβρίου 2021
10 Οκτωβρίου 2021

20 Οκτωβρίου 2021
20 Οκτωβρίου 2021

Για το επόμενο πρόγραμμα απομένουν:

Μέρες
Ώρες
Λεπτά
Δευτερόλεπτα

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Το Πρόγραμμα «Επιστήμες της Εκπαίδευσης» παρέχει τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες στις επιστήμες της εκπαίδευσης τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο. Συγκεκριμένα, εξετάζει το ρόλο της διαφοροποίησης στη διαχείριση της σχολικής τάξης, θέματα σχολικής ψυχολογίας, ειδικής αγωγής, ενιαίας εκπαίδευσης και αναπηρίας, αλλά και διάφορα προβλήματα συμπεριφοράς που αντιμετωπίζουν τα παιδιά και οι έφηβοι. Επιπρόσθετα, διερευνά θεμελιώδη χαρακτηριστικά της εκπαίδευσης ενηλίκων και της Διά Βίου Μάθησης, εστιάζει σε ποικίλες πρακτικές διαπολιτισμικής διαχείρισης της ετερότητας στην εκπαίδευση, αλλά και σε τρόπους διαχείρισης των συγκρούσεων στην εκπαίδευση.

Έργο των επιστημών της εκπαίδευσης είναι η διερεύνηση και προσέγγιση του τρόπου μάθησης του ανθρώπινου εγκεφάλου, του τρόπου αντίληψης και δόμησης των εμπειριών του εκάστοτε ανθρώπου, του τρόπου αφομοίωσης της γνώσης, μέσα από την πολυπρισματική ματιά μιας ποικιλίας επιστημών, όπως η σχολική ψυχολογία, οι επιστήμες της συμπεριφοράς, η εκπαίδευση ενηλίκων, οι γλωσσοεπιστήμες και οι νευροεπιστήμες, η ειδική αγωγή κ.ά. Ως εκ τούτου, ο ενήλικας/εκπαιδευτικός, οφείλει να είναι εφοδιασμένος με την απαραίτητη γνώση και, ταυτόχρονα, να έχει την πείρα να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που δημιουργούνται από εξωτερικές επιδράσεις, από το πρόγραμμα των μαθημάτων, από τις σχέσεις δασκάλου και μαθητή, από τις σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους, από το οικογενειακό και το κοινωνικό περιβάλλον.

Στόχος του Προγράμματος είναι να προσφέρει τις γνώσεις που θα βοηθήσουν αποφασιστικά τους επιμορφούμενους να αποσαφηνίσουν βασικές αρχές και αξίες των επιστημών της εκπαίδευσης, όπως: θέματα διαχείρισης σχολικής τάξης μέσω της διαφοροποιημένης μάθησης, θέματα σχολικής ψυχολογίας, ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ενηλίκων, προβληματικές συμπεριφορές παιδιών και εφήβων, αλλά και ζητήματα διαχείρισης της ετερότητας και των συγκρούσεων που μπορεί να προκύψουν στα διάφορα πλαίσια της εκπαίδευσης.

Το σεμινάριο απευθύνεται:

  1. σε εκπαιδευτικούς Π/θμας και Δ/θμιας Εκπ/σης και Στελέχη Εκπαίδευσης, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, νηπιαγωγούς, νηπιοβρεφοκόμους, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ειδικό βοηθητικό προσωπικό καθώς και άλλους ειδικούς που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία (Πτυχιούχοι: ΑΕΙ Παιδαγωγικών τμημάτων, Καθηγητικών σχολών, ΤΕΙ: Κοινωνικής Εργασίας, Λογοθεραπείας, Εργοθεραπείας, Νοσηλευτικής, ΙΕΚ: Ειδικής Προσχολικής Αγωγής, Νοσηλευτικής και συναφών ειδικοτήτων Ειδικής Αγωγής και Προσχολικής Εκπαίδευσης).
  2. σε όσους θέλουν να γίνουν σύμβουλοι σχολικής ζωής σε όλη την Ελλάδα.
  3. σε Γονείς.
  4. σε Φοιτητές Παιδαγωγικών/ Καθηγητικών Σχολών και Κοινωνικών Επιστημών.
  5. σε Μεταπτυχιακούς φοιτητές αντίστοιχων ειδικοτήτων.
  6. σε όσους ενδιαφέρονται για τη μελέτη του κλάδου των επιστημών της εκπαίδευσης.
  7. σε όσους επιθυμούν να αποκτήσουν επιπλέον μοριοδότηση για την ένταξή τους στο εκπαιδευτικό δυναμικό φορέων μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (π.χ. ΔΙΕΚ, ΚΔΒΜ).
  8. σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο για τη συγκεκριμένη θεματική κατάρτιση.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Μέθοδος Παρακολούθησης: αποκλειστικά μέσω Ασύγχρονης Τηλεκατάρτισης: Ο εκπαιδευόμενος λαμβάνει πρόσβαση σε πλατφόρμα με εκπαιδευτικό υλικό (βίντεομαθήματα, παρουσιάσεις, σημειώσεις κλπ.) και μελετά μόνος του σε δικό του χρόνο με ελεύθερο ωράριο καθώς δεν χρειάζεται να παρακολουθήσει ζωντανά μαθήματα-τηλεδιασκέψεις.

Διάρκεια: έως 3 μήνες. Ο καταρτιζόμενος αποκτά πρόσβαση στην πλατφόρμα για το παραπάνω διάστημα, μέσα στο οποίο μπορεί να ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του.

Πιστοποίηση (προαιρετικά): Με την ολοκλήρωση της παρακολούθησης, ο καταρτιζόμενος συμμετέχει σε εξετάσεις για αναγνωρισμένη πιστοποίηση. Οι εξετάσεις υλοποιούνται εξ’ αποστάσεως με τηλεεπιτήρηση από το φορέα πιστοποίησης, είναι ατομικές και προγραμματίζονται σε ημέρα και ώρα που εξυπηρετεί τον καταρτιζόμενο. Οι εξετάσεις αποτελούνται από ένα τεστ ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής, στις οποίες ο καταρτιζόμενος θα πρέπει να απαντήσει σωστά σε ποσοστό 70% και άνω για να πετύχει. Σε περίπτωση αποτυχίας, ο καταρτιζόμενος δικαιούται μία επανεξέταση δωρεάν.

Με την ολοκλήρωση του Προγράμματος και την επιτυχή συμμετοχή στις εξετάσεις πιστοποίησης χορηγούνται:

  • Βεβαίωση Παρακολούθησης επιμορφωτικού προγράμματος 400 ωρών στο αντικείμενο:  Επιστήμες της Εκπαίδευσης.
  • Αναγνωρισμένη Πιστοποίηση με τίτλο: «Επιστήμες της Εκπαίδευσης».
  • Συνοδευτικό έντυπο Europass με τις θεματικές ενότητες του προγράμματος, του τρόπου υλοποίησής του και τις ευρωπαϊκές πιστωτικές μονάδες ECVET.

ΕΝΟΤΗΤΕΣ

  • Ενότητα 1: Ο ρόλος της διαφοροποίησης στη διαχείριση της σχολικής τάξης
  • Ενότητα 2: Σχολική Ψυχολογία
  • Ενότητα 3: Ειδική Αγωγή, Ενιαία Εκπαίδευση και Αναπηρία
  • Ενότητα 4: Προβλήματα συμπεριφοράς παιδιών και εφήβων
  • Ενότητα 5: Εκπαίδευση Ενηλίκων και Δια Βίου Μάθηση
  • Ενότητα 6: Πρακτικές διαπολιτισμικής διαχείρισης της Ετερότητας στην Εκπαίδευση
  • Ενότητα 7: Διαχείριση Συγκρούσεων στην Εκπαίδευση

ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ

ΚΩΦΙΔΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

ΚΩΦΙΔΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

Καθηγήτρια Φιλόλογος, Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων

Υποψήφια Διδάκτορας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής

Κάτοχος Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στην «Ειδική (Ενιαία) Εκπαίδευση) από το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου

Κάτοχος Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στη «Γνωστική και Κινητική Ανάπτυξη» του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Κάτοχος Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στη «Συστηματική Φιλοσοφία» του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Κάτοχος Πτυχίου Κλασικής Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Κάτοχος Πτυχίου του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Γνώση Αγγλικών, Γαλλικών, Ιταλικών, Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας, Συστήματος γραφής και ανάγνωσης Braille

Επαγγελματική εμπειρία σε σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, σε Σχολές Γονέων, Κέντρα Δια Βίου Μάθησης, Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης, σε προγράμματα εκπαίδευσης αλλοδαπών, παλιννοστούντων και Ρομά, αλλά και σε διάφορα επιμορφωτικά ή ερευνητικά προγράμματα σε συνεργασία με πανεπιστήμια (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Α.Π.Θ., Ε.Κ.Π.Α., Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Πανεπιστήμιο Αιγαίου).











ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ